11 januari 2011

Glad över att finnas till!

Jag är så väldigt glad över att jag finns, att jag lever.
Å andra sidan om jag inte funnits, eller varit i livet, skulle jag knappast filosoferat över förlusten av livet antar jag.
Med broddarna på tar jag mig varsamt fram på vägar där isbumlingar ligger på lur efter nästa rov.
Jag är glad över att jag tagit mig ut. Glad över att jag har ben att gå på. Glad över att jag har pengar att köpa broddar för. Glad över att jag har någonstans att gå. Ett hem att lämna och komma tillbaka till. Ett jobb att gå till och lämna.
Glad över att jag har människor att älska och att lära mig av.
Jag är glad hela tiden, varje dag, varje stund.
Vilka spännande vägar ska mitt liv ta sig detta år?
---------
(Varning: Har det helt slagit över nu? Har jag nått den högsta nivån i jakten på den fulländade hälsan? Glad en januaridag?)

3 kommentarer:

Sara W sa...

Underbart!! :)

Anonym sa...

Jag är också glad att du finns så man kan läsa din bra blogg

Pia Vingros sa...

Tack Sara och Anonym.
Ja, det är fantastiskt att känna såhär. Var på yogagrupp i morse klockan 7.15 och fick en extra kick.