10 februari 2012

Längtar efter yoga, sa Meryl Steep

När Meryl Streep spelade in Margaret Thatcher fick hon gå i Margarets kroppsställning och ansiktsuttryck veckor i sträck. Det fick henne att längta efter sin yoga, sa hon i en intervju. Letade febrilt i intervjun efter mer om hur Meryl yogar, men hittade bara den kommentaren.
Jag sjölv, som yogat till och från sedan jag var 16 år (det är väldigt längesedan) känner nu ny yoga-lust.
Inser hur bra yogan är för att stärka bålen, vilket är viktigt för både cyklister och inte minst löpare.
Många av de bålstärkande övningar jag fått från fysioterapeuten på Skatås, liknar mina yogaövningar.
Skillnaden hur jag utför dem skiljer sig dock åt.
I styrketräningen är upprepningarna viktiga.
I yogan betonas koncentrationen och andningen.
I min kropp förenas idéerna. Till angenäm styrka, hoppas jag.

Inga kommentarer: