15 maj 2012

Allt gick bra!


Mina döttrar stod vid Kungsportsplatsen och knäppte en bild på sin löpande galna mamma. Nästa år springer den äldsta med, har hon sagt.

Mitt fjärde Göteborgs-varv gick bra. men jag startade för varmt klädd, med underställströja och linne. Fick göra som Stålmannen, sticka in i en box och byta. Dock finns det inga telefonboxar längre, utan jag fick ta en blå toabox i Färjenäs istället. Passade på att lätta på trycket också. Hade överdrivit min vätskeladdning en aning. Efter några minuter i boxen var jag omklädd i linne, med tröjan knuten om höften. Härligt sval sprang jag vidare och klarade de 21 kilometrarna på 2,08. Kändes fint, eftersom jag var så osäker in i det sista.
Nu väntar Vätternrundan och i oktober Venedig Maraton.

Har i alla fall bestämt mig för att lägga ner bloggen.
Jag har svårt att hinna med den.
Tack alla ni som följt mig och varit intresserade av mitt snart treåriga Are-projekt och mina hälsosträvande.
Jag önskar er alla lycka till i er egen jakt efter hälsan.
Håll ut - så kommer ni att nå dit ni vill.


3 kommentarer:

Anonym sa...

Tråkigt att du lägger ner din blogg, jag har läst den med glädje nästan sen start, mycket inspirerande. Hoppas du kommer tillbaka någon gång med en blogg om ett annat tema.

Lycka till!

M

Helena H. sa...

Tråkigt att du lägger ner bloggen, jag har följt ditt arbete länge och läst alla dina inlägg. Men jag förstår, tiden räcker inte alltid till för allt vi vill göra. Lycka till i fortsättningen och tack för en fantastisk bok! Du är och har varit en stor förebild för mig. Jag har också en reumatisk trist åkomma.
Vänliga Hälsningar!
Helena H.

Anonym sa...

Håller med de andra dvs TRÅKIGT!
Du har varit mycket inspirerande.
Hälsningar Catarina