31 maj 2012

Vättern närmar sig

Hittade Vätternrundands tidning i brevlådan. Läste den till frukosten bestående av hembakat surdegsbröd gjort på råg och vetemjöl, ekologiskt såklart. Getmesost som pålägg. På toppen en näve mungbönsgroddar. De är så lättodlade och härligt krunchiga de små gynnarna.
Insåg under läsningen att det är mindre än tre veckor kvar tills jag står där på starten klockan 4.15 på morgonen i Motala.
Det som lockar mig är naturupplevelsen. Tänk att få njuta av sommarsveriges ljus, dofter och grönska under några intensiva timmar på cykel!
Tiden jag cyklar runt på är inte väsentlig. Upplevelsen är nummer ett.
Utan mitt Are-projekt tror jag aldrig jag ens skulle tänkt tanken att cykla 30 mil i ett streck.
Nu har jag kraften. Lusten. Och hoppas jag - orken.
När jag kommer i mål vill jag höra Euphoria på högsta volym.
Gärna sjungen live av min nya idol, alkoholfria och läckert mystiska Loreen.

Inga kommentarer: