22 juli 2009

Inget kaffe - svårare varje dag

Det blir svårare för varje dag.
Att inte dricka kaffe, alltså.
Särskilt när det regnar och är kallt.
När solen skiner föredrar jag grönt te.
Men när det är som nu: mulet och med regn i luften behövs stimulans.
Stimuli som tröstar.
Kaffe är pålitligt, socialt och beskt brutalt.
För en med lågt blodtryck som jag blir det fart i kroppen och jag slipper svaj när jag reser mig upp.
Så kaffe blir min medicin har jag bestämt. En dos, max om dagen.
Det står jag för, även om Are tycker att det är ett gift, som sabbar matsmältningen.
Måste utgå från min hela kropp i jakten efter fullständig hälsa.
Knoppen och blodtrycket ropar på ekologiska, rättvistemärkta kaffebönor.
So be it.
Inser att jag är som de flesta som går in för en diet: När man mår bättre är det lätt börja göra avsteg... lite kan man ju unna sig, eller?

Inga kommentarer: