04 maj 2012

Springa varvet eller inte?

Dagsformen är inget vidare.
När jag tog en tur igår fick jag gå flera gånger. Luften räckte inte till.
Vet inte vad det handlar om. Känns som en en infektion ligger och muttrar dovt i kroppen, men vägrar ryta.
Alltså bryta ut.
Allt den gör är att dämpa mig. Ge mig huvudvärk och usel ork.
Ska jag verkligen springa Göteborgs-varvet i detta skick?
Har inte alls tränat löpning, som tidigare år. Hur kul är det att ge upp halvvägs. Eller pressa sig hela vägen och må dåligt sedan av överansträngning?
Vet i dagsläget inte hur jag ska göra.
Ska ta det lugnt några dagar.
Ägna mig åt båtjobb.
Får se om ondan i kroppen ger sig och lusten att springa och luften återkommer.
Tycker om att springa. Men jag behöver ju inte tävla. Inte ens mot mig själv och mina tidigare prestationer.
----------

Har anmält mig till Vätternrundan, men med tanke på hur jag mår är jag tveksam till om jag orkar.
Är det vårtrötthet?
Pollenallergi?
Överträning?
Ynk.

Inga kommentarer: