02 juli 2009

Hur mår jag?

Hur skulle jag beskriva mitt mående i vardagslivet? Utgångsläget?
Ofta trött, trots att jag är noga med att sova från 10.00 – 6.00.
Även om jag äter bra på jämna tider känner jag mig ofta kraftlös. Uppsvullen i magen. Efter en måltid inte ovanligt med illamående och huvudvärk. Särskilt fet tung mat. Sug efter nåt annat. Sött? Gäspar till jobbet på morgonen. Gäspar på hemväg. Vill gärna ta en tupplur mitt på dagen.
Svårt med minnet, pinsamt svårt. Korttidsminnet är uselt. Be mig inte räkna i huvudet - blir det ens rätt? Okoncentrerad – svårt fokusera och koncentrera mig i jobbet. Svårt att tänka bra helt enkelt.
Tappar lätt modet och orken.
Något måste göras.
Are Waerland menar att genom att äta allt och mångsidigt skapas känslor av olust, kraftlöshet och matthet en kort en tid efter intagen måltid.
Precis så känner jag det.
Lyxproblem i en värld av överflöd?
Javisst.
Men där är jag.

2 kommentarer:

Mikael Carlsson sa...

Hej!
Tur att Are finns! Äntligen någon som vet hur ohälsa ska bekämmpas.

Pia Vingros sa...

Ja, vi får väl se om detta försök faller väl ut.