08 september 2009

Glad att kroppen fungerar

Är förkyld.
Ingen fara, men är i stadiet där ögonen plötsligt tåras och halsen kittlas.
Är så glad att resten av kroppen fungerar.
Hjärtat. Magen. Armarna. Huvudet och benen till exempel.
Att knäna håller för promenader, löpning och cykling, trots över femtio år i farten.
Vaknade i Mälarhöjden, Stockholm. Promenerade med Irene från Slussen till T-Centralen. Efter tågresa till Göteborg promenerade jag från centralen hem till Björkekärr, närmare 6 kilometer. Båda promenaderna med ryggsäck med dator på ryggen.
Tung efter några kilometer.
Vägde den på vågen hemma. 7 kilo.
Lika mycket mer vägde jag för drygt ett år sedan när jag började löpträna igen.
Ikväll får benen ligga högt på kuddar, medan jag sörplar honungsvatten och fantiserar
om att jag är frisk.
Kanske blir det lite musik i örat som extra tröst och lindring.

Inga kommentarer: