19 november 2009

Pigg, energisk och positiv

Ute ösregnar det, dag efter dag. Novembermörkt är det också.
Ändå känner jag mig pigg, energisk och positiv, full av tillit inför framtiden.
Vågar knappt skriva det. Kanske får jag värsta näsknäppen nu och belönas med en riktigt tuff influensa, för att jag utmanat det goda flödet.
Tror dessutom, fräckt nog att jag gynnat sinnesstämmningen genom att äta sunt och motionera.
Är så nöjd.
Läser i DN att nöjda människor är lyckligast.(He, he surprise)
Att det inte är hur du har det utan hur du tar det som avgör känslan.
Definitivt är det lättare att ta, regnet och mörkret när magen är i fin form, kroppen känns smal och fin och som min igen, och humöret fulltankat med tillit: Det ordnar sig.
OM det är waerlandmaten som gjort susen har jag inga bevis för. Men ett är säkert: såhär brukar jag inte må i november.

Inga kommentarer: