22 februari 2011

Sunda veckan

Har inlett en träningsvecka med mig själv.
Planen har funnits länge, men tillfället har givits först nu.
Började måndagsmorgonen med en löptur. Det gick trögt. Andningen var inte med mig. Att det var åtta minus påverkade inte, tror jag. Däremot att träningen varit på sparlåga i två veckor.
Hemma igen blev det yoga en timma. På strålande humör cyklade jag sedan till jobbet!
Läser i James Fixx kultbok Löpning och blir så inspirerad. Varken årstid, underlag eller ålder spelar någon roll för löparen. Det är bara att ge sig ut varje dag, tycker han. Vinsten är den rentav andliga upplevelsen efteråt. En känsla som ger effekt hela dagen, minst.
Idag gick löpturen bättre och det blev över fem kilometer i mörkret på morgonen. Sedan yoga.
Svåraste utmaningen för mig är att lägga in ett kort meditationspass på eftermiddagen.
Kanske lyckas jag med det idag?
Små små steg, som kinesen sa, leder en också till målet.

Inga kommentarer: