15 februari 2011

Vasst grepp i tillvaron

Med nya vassa broddar på träningsskorna tog jag en löparrunda igår. Har hoppas på barmark, men det går inte att vänta på våren och avstå från träning på grund av utslitna broddar. Grepp är nödvändigt i ishalkan.
Sprang ensam. Ibland är det skönast så. Då får den egna kroppen bestämma. Efter förra veckans sjukläge har jag inte ork att köra backträning med tuffingarna i Solvikingarna. Saknar en försiktigare grupp att springa med. En som gärna drar ut i mörkret på kvällen, men inte håller så högt tempo.
Tills jag hittar det gänget, rullar jag gärna själv.
Hemma i vardagsrummet avslutar jag med situps och armhävningar. Läste om ett experiment där man på sex veckor kan lära sig hundra armhävningar.
Kul!
Kan jag det tro? Jag som aldrig gjort med än 25.
Funderar på att utmana mig själv och mota mina egna tvivel.
100 armhävningar på sex veckor. Yes. Kommer jag att få lika snygga armar som Malena Ernman då?
Jag börjar imorgon.

Inga kommentarer: