16 april 2011

Are - en yogafantast


Läser det jag hittar på nätet om Are Waerland, till ett kapitel i den kommande boken Jakten på den fulländade hälsan.
Gläds åt denna bild som jag hittade på honom där han gör halasana i italienska Alessi där han bodde i flera år. Bilden är hämtad ur tidningen Hälsa.
Idag råder vurm för yoga, eftersom den är så hälsobringande för kropp och själ. Det visste Are redan för över sextio år sedan, då han införlivade den i sin vardagsmotion.
Läser att när han var som mest i ropet fanns kruska och waerlandtallrik på restaurangerna. Så lycklig jag vore om det var likadant idag.

2 kommentarer:

Caroline sa...

Jag ser fram emot din bok! När tror du att den går att köpa? Otroligt att Are redan då yogade dagligen. Han måste ju varit väldigt öppen och även snnabb på att ta till sig av hälsoråden från öst.

Pia Vingros sa...

Absolut han var verkligen före sin tid.
Min bok ska vara klar i augusti/september. Jag lovar att berätta mer när tiden närmar sig...