01 maj 2011

Långlöpning i maklig takt

Vaknade vid halv fem av vindens sus i björken ovanför mig. Morgon!
Tung och trött i kroppen efter hårt fysiskt arbete med att göra båten i ordning för sommarens segling.
Bävar inför dagens planerade löpning.
Tänker göra som Erik Östbye, följa Ernst Van Aakens metod att springa långsamt, mina planerade 15 kilometer. Kör träningsschema efter S:t Eriks modellen i Paul Gustrins bok Pulsträna. Det innebär långlöpning söndag, fartlek på måndag (6-8n km), lätt löpning onsdag (7-9 km) och återhämtningspass på fredag (3-5 km). Det hjälpte mig till fin form inför förra årets Göteborgs-varv.
Minns inte om det kändes lika tungt då, som det gör nu.
Nu är det bara 20 dagar kvar. Önskar att jag hade känt mig i bättre form. Tån är nästan läkt. Men är mig tung i huvudet. Kanske påverkar kemikalierna som virvlade i luften vid båtjobbet igår?
Ska jag fasta för att komma i bättre form?
Funderar på saken medan jag byter och och laddar flaskorna med grönt te och vatten.

Inga kommentarer: