12 september 2011

Värkande ben botas med yoga

Vaknar 02.00 med värkande ben. Vad gör man med sådana problem mitt i natten? Tar en tablett? Inte jag inte. Förstod att det måste bero på att jag inte stretchade efter tvåmilalöpningen på asfalt till och från Amundön. Trodde cyklingen hem skulle räcka, men icke. Plockade upp min yogamatta ur min farfars mors gamla träkista, där jag förvarar min yogagrejer. Pallade upp med hopvikta filtar att placera baken på och lade mig i Viparata karani, alltså med baken in mot väggen och fötterna upp i taket. Kolla in videon för att se hur du ska göra. Med fötterna sträckta upp på väggen och baken på filtarna försökte jag slappna av, då denna ställning utlovas vara perfekt för sömnlösa, eftersom den slappnar av nervsystemet. Efter tio minuter med lugn andning kände jag att smärtan var borta och rullade ur ställningen och kröp in i sängen igen. Somnade som en stock, eftersom värken var helt försvunnen. --------- Kom till Bok och Bibliotek Jakten på den fulländade hälsan lördag 24 september kl. 15:00 - 15:20 Vill du bli frisk, lycklig och kreativ? Självklart, tänkte Pia Vingros och nappade på svenske hälsoprofeten Are Waerlands råd om hur livet ska levas. I sin bok Jakten på den fulländade hälsan berättar hon om sitt äventyrliga sökande in i hälsans hemligheter, kärlekens mysterier och meningen med livet. Medverkande: Pia Vingros Plats: Hälsa och livsstil, Scenen, F-hallen Arrangör: Beijbom Books Typ: Scenprogram Kod: Sc00575 Ingår i entrébiljetten.

Inga kommentarer: