07 november 2011

Människor bästa motivationen

Nu har jag kommit på vad som ger mig bästa motivationen.
Andra Människor. Vänner.
Cyklade fem träningsmil med mannen i lördags. Härligt i höstväder. En fin runda längs gammal banvall uppåt Olofstorp, vidare över Lerum, Jonsered och Partille.
Söndag milatur i Skatås med Annelie och sedan bastu.
Det var där i lugnet i bastun, under vårt samtal om vad som motiverar oss att träna som jag kom på det.
Det är sällskapet och det gemensamma intresset att må bra, som lockar mig ut. Att göra det tillsammans är sååå bra omväxling till de ensamma turerna i höstmörkret.
Genom att vara med i en löparklubb har jag chans till sällskap, åtminstone två gånger i veckan. Det räcker långt.


------------
Vet du att du kan köpa boken Jakten på den fulländade hälsan via mig?
Skicka ett mail till vingros@gmail.com
130 kronor plus frakt.
Kanske läsning för dig själv, eller en julklapp till den som behöver inspiration?

Inga kommentarer: