14 november 2011

Hälsomässa och söndagslöpning

På Hälsomässan i Stockholm för att berätta om min bok. Kul att vännerna dök upp och lyssnade också.
På bilden min förläggare Karl Beijbom, Åsa-Lo Ekstrand och Irene Wanland. Bilden togs av Monica, min bloggläsare sedan länge. Tack Monica! Tillbaka i Göteborg ägnade jag några timmar på lördagen åt cykling. Behöver ju öva inför sommarens Vätternrunda. Men blev skrämd av sporten. Ramlade två gånger då jag inte hann få ur fötterna ur fästanordningen på pedalerna tillräckligt snabbt vid två rödljus när färden gick genom staden. Inte bara pinsamt att plötsligt ligga på asfalten, ont gör det också när knäna tar emot. Farlig sport! Ramlingarna gjorde att jag njöt extra mycket av min ensamma långlöpning i söndags. Visst är jag en som älskar att träffa människor, men jag är också en ensamvarg som gillar att spana över stora Delsjön i höstskrud.

Inga kommentarer: