16 december 2011

Enastående, sa Eskil om boken.

Fortfarande trillar kommentaterna in på mailen från beställare och läsare av boken. Ett av breven gjorde mig särskilt glad. Det är från Eskil Svensson, tidigare redaktör för tidningen Hälsa. Han tipsar om min bok Jakten på den fulländade hälsan på sin blogg Ny Hälsa och skriver i mailet till mig: "Nu har jag haft tillfälle läsa din bok sida för sida. På mitt arbetsområde vill jag ge den betyget “enastående”. Du har förenat instruktiv och korrekt saklighet - oj. vilken makalös flod av fakta – med din varmt personliga upplevelse på - ja just det - ett enastående sätt. Ibland är du så nära flum att det bränns och i boken tycker jag att din jakt på kärlek känns oroande orolig och tar en tveksamt stor plats när du redan har ett så berörande ämne till tråd. Tveksamheten därvidlag finns kvar men den förbleknar när cirkeln har slutits och boken är färdigläst. Du har lyckats. Jag har i korthet omnämnt boken på min hemsidas indexsida. Om du tillåter lägger jag på en länk där jag omnämner och citerar lite ur dina glada slutkapitel." Klart han får citera mina glada slutkapitel. Härliga ord från en sann waerlandist. Eskil är fortfarande är aktiv som skribent på sin blogg, dessutom frisk och stark trots sina 89 år. Inspirerande.

Inga kommentarer: