13 mars 2012

Hur frisk kan jag bli?

Fortsätter min efterforskning på frågan hur frisk kan jag bli.
Igår cyklade jag till mitt jobb på min nya racer. Denna dag ligger jobbet inte på 8 kilometers avstånd från hemmet utan två mil, en väg.
Underbar start på morgonen att sticka medan det ännu finns liten av nattens mörker på himlen. Först genom den pulserande staden och alla dess stopp, sedan raksträckan längs gamla Säröbanan där Marathon gick i oktober. Motvind från havet. Lade mig på en rulle efter en snabbcyklande man. Vi om upp i 39 kilometer. Då taggade jag ner. Gruset på banan gör cyklingen osäker. En snabb inbromsning och jag kunde legat där.
Snart skymtade havet i Askimsviken och den underbara blåkrispiga himlen.
Lycklig.
Efter en dusch, lyssnade jag intresserat till nya lärdomar på mitt dokumentationsuppdrag, tills det vara dags att trä cykelkläderna på kroppen och cykla hem igen.
Sov gott i natt.
Nu frukost, jobb och i kväll föredrag på bokhandeln vid Landala torg om min bok Jakten på den fulländade hälsan. KUl.

Inga kommentarer: