30 januari 2011

Regndroppsbehandling

Fryser sedan två dagar tillbaka.
Ligger med dunvästen på under filten och lyssnar på musik. Vet inte vad som är på tok. Gör som kroppen vill - vilar mig.
Hör en glad röst i telefonen. Hon har varit på regndroppsbehandling. En massage som börjar med fötterna, men med mjukare tag än zonterapi och fortsätter på ryggen. På ryggen faller nio olika örtoljor. "Man börjar med Oregano, Timjan,Basilika,Vintergröna, Cypress, Mejram,Pepparmint och avslutar med två ljuvligt doftande blandoljor." läser jag på en hemsida när jag letar efter mer information.
Oljorna masseras in en efter en.
Jag letar efter mer information och får 2 970 träffar på ordet regndroppsmassage.
Massage mer örtoljor. Det låter som rena lyckopillret och ges av kroppsterapeuter.
Minns massagen jag fick med örtoljor på auyrvediska hälsohemmet i Kerala. Tre massörer, varm olja och utanför i värmen papegojors tjatter.
Obegripligt längesedan och långt borta.
En kroppsterapeut hemma, som ger regndroppsbehandling är närmare och därmed miljövänligare på alla sätt. Kanske ska jag unna mig det och få en kvittrande glad röst jag med?

1 kommentar:

Anonym sa...

I regndroppsbehandling använder man världens finaste oljor från young living (youngliving.com) och oljorna kan användas till så mycket mer...
Tack för din fina och tänkvärda blogg! Må så gott!