18 mars 2011

Huttrar i Stockholm, som är kyligare än Göteborg. Istället för löpning på 8:an hemma i skogarna som i går morse blir det vandring på skogskyrkogården i Enskede, innan t- bana till Slussen. Det blir en vilodag från löpning. Kanske bara bra, men mina lungor saknar de djupa härliga andetagen jag drar efter 3-4 kilometers löpning. De vederkvicker kroppen. Läser ljuvlig bok om Sören Kirkegaard, Konsten att leva livet innerligt. Löpningen i kombination med grön mat och yoga gör det lättare leva livet innerligt!

2 kommentarer:

Caroline sa...

Hej Pia, Ted Harris är präst i vår församling!Tycker också väldigt mycket om hans bok. Ted har franciskansk morgonbön på onsdagar i Adolf Fredriks kyrka med meditation 07:30 där alla är välkomna om du har vägarna förbi :)

Pia Vingros sa...

Det hade jag gillat. Kanske tar jag mig några dagar i huvudstaden när värmen är åter. Då ska jag lägga in ett morgonmeditation i kyrkan. Tack för tipset.