01 juni 2011

Förkylning på gång

Det var längesedan nu.
Men känslan är välbekant.
Nacken värker. Huvudet tungt. Ansiktet är blekt.
Känner igen symtomen.
Är en förkylning på gång?
Letar efter orsaken. Att en av döttrarna är lite förkyld räcker inte.
Kanske var det för tufft för mig att springa 17,5 kilometer veckan efter Göteborgs-varvet?
Kanske har jag ätit lite för mycket "vanlig" mat under de gångna veckornas många fester, middagar och studentbjudningar?
Ja kanske.
Men så slår det mig.
Mest av allt har jag stressat.
På dagarna har jag försökt jobba effektivt, på nätterna har jag drömt drömmar där jag missar tågavgångar och hamnar på fel ställen.
På morgonen har jag inte orkat yoga.
Slutsats: vanligt liv leder till (i mitt fall) vanlig åkomma. Förkylning.
Balanserar än. Den har inte brutit ut.
Ska försöka ta det lugnt de närmaste dagarna.
Och lyssna på fåglarna.

Inga kommentarer: