04 september 2009

Konsekvens - och sanning?

Brottas med mig själv.
Idag på kickoff, när jag berättade om mitt projekt att leva som Are Waerland ett år undrade flera av kamraterna: Varför?
Och ska du inte dricka alkohol då? Eller alls äta fisk och fågel?
Har inget svar idag. Än.
Har funderat på hur konsekvent jag måste vara för att min undersökning ska bli "sann".
Hur skulle jag själv tyckt om ett projekt där jag senare fick reda på att den som sagt sig leva enligt en viss lära, inte alls var konsekvent?
Strängt avvisande, skulle jag varit. Kritisk.
Pratade med Conchi som tyckte att om jag bara förde protokollet, som jag sagt så var det okey om jag kollade: Påverkade en middag med fisk mitt mående. Eller ett glas vin?
Sedan kunde jag ta en månad helt enligt Are och se hur det var.
Får sova på saken.
Hur viktigt är projektet för mig?
Tror jag på det själv, när jag ens överväger att inte vara konsekvent med fisk/fågel och alkohol?
Hör Annicas röst: Var inte så sträng nu!
Vacklar.

Inga kommentarer: