03 september 2009

Ny höst -träning? Yoga och löpning räcker.

Höst och nyval av träning diskuteras i fikarummet.
Fortsätta med Taikwondo, eller välja något annat? Core ska jag pröva säger
en annan. Eller NIA. Friskis vanliga program är perfekt i höst igen, säger
en tredje. Vanlig styrketräning räcker, säger Johan.
Själv är jag tyst. Visst kul pröva något nytt. Men inte i år. Nu gäller
enkelhet. Håller mig till det jag ägnat mig åt: löpning och yoga.
Yogan är så finurlig.
Gör Iyengar-yoga som Leela lärt mig. Under den ettåriga fördjupningskursen jag gick fick vi ett program för sex dagar i veckan.
Gör jag det varje dag tränas hela kroppen.
Ena dagenfokus på bålen, nästa bålen och benen, tredje lugnare och
framåtböjningar, fjärde axlar, armar. Femte balans och varje dag såklart
avspänning i Savasana. Lägger till andningsövningar, som ger ro och djupa
andetag.
Det räcker.
2000-årig kunskap är rätt.

Inga kommentarer: