16 oktober 2009

Drick mellan måltiderna, sa Are

Tog bara en kopp kaffe igår. Och sprang 8 km i strålande höstsol på 49 minuter. Helt okey, för att vara mej.
Under dagen klingade ledvärken av. Lärdom: Var måttlig. Håll dig till max en kopp kaffe om dagen, som du bestämt. Överväger att fortsätta dricka kaffe fram till årssskiftet, så att det blir ett halvår med kaffe. Och så nästa halvår fram till 1 juli 2010 utan kaffe.
Då har jag nåt att jämföra med: Hur mår jag med kaffe och Waerland-dieten. Hur mår jag utan kaffe och Waerland-dieten?
Han har rätt om annat så varför inte att kaffe är fel för oss?
Rätt har han i alla fall om att det är en fördel att dricka mellan måltiderna. Inte till dem. Jag börjar morgonen med en kopp grönt te, eller en kopp varmt vatten med citron. Sedan yoga och dusch medan kruskan sväller.
Tycker att matsmältningen fungerar mycket mer elegant när jag dricker mellan måltiderna.

Inga kommentarer: