26 januari 2010

Lägre vikt med kruska

.... har du gått ner i vikt, frågar Henrik.
Jo, det går väl upp och ner några kilo, svarar jag. Mest ner, faktiskt.
Bryr mig inte så mycket om kilona. Njuter mest av att magen fungerar så bra. Men visst är det härligt att känna sig slank och kunna välja kläder som är minst en storlek mindre än i våras. En 38, ibland 36 mot en storlek 40.
Bästa vännerna i dieten är linfrön och katrinplommon. Lägger jag dem i blöt på kvällen i lite vatten blir blötläggningsvattnet finfin morgondryck tillsammans med nypressad citron. Och så lunchens kruska förstås!
Viktnedgången har gått utan ansträngning tycker jag.
Vadå utan ansträngning, invänder vännerna. Du äter ju bara kruska och råkost!
Men för mig är det ingen uppoffring, eftersom jag mår så mycket bättre.
Mår jag bättre är det dessutom lättare prioritera löptur eller promenad framför en kväll i soffan.
Det ena valet leder till fler goda val.
En större utmaning för mig är att ändra min löpträning. Springer helst i samma meditativa lunk. Värjer mig inför att ens prova intervallträning.
Rädd för att ta ut mig.
Rädd för att bli föööör trött så att jag tappar sugen att ge mig ut alls.

Inga kommentarer: