25 februari 2010

Stavgång- sista minuten träning inför Tjejvasan


Tog stavarna till jobbet idag.
Att gå de sju km till jobbet med stavar är perfekt uppladdning inför Tjejvasan på lördag.
Både ljumsken och förkylningen kändes faktiskt bättre när jag kom fram.
Tog en slurk Kan Jang i morse, liksom en shot Proviva allt för att stärka immunförsvaret och hålla förkylningen borta. Vet att min vasaloppscoach Eva (som ska köra öppet spår 9 mil söndag) tar Kan Jang hela tiden av samma anledning. Mitt tredje hemliga vapen är gurkmeja i ljummet vatten två gånger om dagen. Får se om det gör susen.
Blev tankfull och tacksam när jag sneddade genom kyrkogården.
Snart ligger man där under snön i den eviga vilan.
Det gäller att roa sig till dess.
Projekt och promenader piggar upp mig.
Och utmaningar som Tjejvasan förståss.

Inga kommentarer: