27 februari 2010

Klarade Tjejvasan!




Jag, Annelie och Ragnhild på Tjejtåget upp till Mora. Laddade för Tjej-vasaloppets 3-mil.
Lycklig som tusan efteråt. Jag klarade det faktiskt, trots tungt före i blötsnö gick det på tre timmar och 31 minuter. Fantastisk känsla att spurta in i Mora, där människor hurrade och ropade Heja, Heja.
Vackert diplom fick jag och alla andra "tjejer".
Inga krämpor. Unnade mig massage ändå. Stavåkningen förvånade mina spända kontorsmuskler i axlarna och vaderna var stela efter åket. Ljuvligt ligga på bänken i duschhallen och bli knådad. Hela Göteborgsgänget i vagn 53 firade i Vasa-tältet med god mat och drycker. Vi plaskade tillbaka till tåget i blötsnön som smalt till vattenpölar. Stackars morgondagens åkare. De ska göra nio mil i detta! Våtdräkten på?
I motsats till natten upp sov jag som en baby på hemvägen. Vadå skramlande musietåg? Jag märkte inget i min "efter-loppet-lycka".

3 kommentarer:

Anneli B sa...

GRATTIS!! Verkligen!

Jag följer din blogg och har börjat äta kruska jag med. Råkost och potatis är nästa steg.
Motion är också på gång då jag ska få gå på GIH här i Stockholm. Det är elever på skolan som behöver egna elever och för mig är det gratis två förmiddagar i veckan. Det tackar jag inte nej till, jag som inte vet vad träning är för ngt vill nu passa på att komma i form under tre månader. Min läkare har anmält mig. Det blir stavgång, styrketräning, ngt som heter boxercise och massage. Jag har blivit inspirerad av din blogg. Jogging är inget för mig men allt det andra ska jag satsa på. Friluftsliv som jag har utövat förut och ta ut sig ordentligt. Kanske kan jag börja jobba igen.
Tack för en inspirerande blogg, jag fortsätter att läsa. Jag har lite frågor men jag återkommer.
mvh Anneli B

Maria Björkman sa...

Grattis Pia, du är ju så BRA!!

Pia Vingros sa...

Hej Annelie B. Kul att höra att du blir inspirerad att äta kruska och potatis och råkost. Vore verkligen kul att höra dina frågor och så sikt hur du mår.
Motion i alla former tror jag är toppen. Även "enkla" saker som promenader, så klart. framförallt gäller det att hitta något man tycker är roligt. Annars gör man det inte. Det ska gärna bli en omedelbar kick för välmåendet, payback direkt liksom. Klok läkare du verkar ha. Hoppas det går bra för dig.

Tack Maria. ja idag känner jag mig bra. Ska njuta av känslan hela dagen. Minst. Ha det gott på Gotland. Vårkänningar på gång?