26 mars 2010

Dysterhet botas med uppsatsen Den historiske vikingen?

Är dyster sedan några dagar.
Trots ljuset, våren, fåglarnas kvitter, vaknar jag illamående med en dysterklump i halsen.
Vet att det brukar bero på att jag kört för högt tempo ett tag.
Bästa boten för humördipp brukar vara att dämpa takten. Då hittar jag min egen röst igen. (Kan behövas inför helgens körhelg)
Funderar på att lägga mig i soffan på jobbet och läsa C-uppsatsen jag fått från Charina Ödlund. Ämne Den historiske vikingen.
En uppsats om Are Waerlands historiebruk.
Om inte det hjälper har mannen hemma ett förslag. Han är min PT (personliga tränare) och brukar rekommendera löpning när jag är nedstämd.
- Intervallträning innan fredagsmyset, föreslog han glatt i morse.
Orka.
Soffan och uppsatsen först.
Sen får vi se...

Inga kommentarer: