30 mars 2010

Lev som Are och respektera dig själv

Fick mail från Torbjörn i Kungsbacka, som läst ett reportage om mitt Are-projekt i tidningen C (Cerealia) nr 1.
"Jag läste Are’s bok I sjukdomarnas häxkittel, när jag var 16. Då var jag svårt nedsatt av både lunginflammation och scharlakansfeber, förutom det hade jag stora problem med acne. Jag bestämde mig då för att bli vegetarian. Tidigare levde vi mestadels på potatis, fiskbullar o bröd. Efter tre veckor var jag som en ny människa, gick ner fem välbehövliga kilon, fick mycket bättre kondition och ingen acne. Har sedan dess levt i stort sett vegetariskt, vilket innebär till 99%. Äter fisk o kyckling om jag är bortbjuden."
Idag är han kraftsportare.
Kul!
Blev inspirerad. Fann några rader i dagens Göteborgs-Posten som också lockade mig.
Sanna Ehdin fick frågan om vilka hälsoråd som är viktigast från hennes nya CD-bok. Hon svarar : Hitta fem saker som gör dig glad, och därmed höjer din energi, och se till att göra dem ofta, men framförallt, lyssna på sin inre röst och respektera sig själv.
Minns BB Kings låt: Respect your self. If you dont´t respect your self, who in the world would respect you? (Fritt ur minnet)
Att varje dag hålla fast vid goda vanor är ett sätt att respektera sig själv.
Att äta snabbmat är inte ett sätt att respektera sig själv. Den är dessutom lika beroendeframkallande som heroin visar ny amerikansk undersökning.
Tror jag det: Den är gjord för att att sälja! Klart de vill köparna ska bli beroende.
Du väljer.

Inga kommentarer: