03 april 2010

Löptur påsk-ön



Löptur på påsk-ön. Tänkte mig en sträcka från huset till färjan på andra ön. 12 kilometer. Perfekt en ledig påskdag. Provade kenyanska stilen. Gick ut lugnt. Underlaget asfalt, lite tyngre än mitt hemmavid som består av grus eller milens mjukare skogsstig. Tummade med brorsan Ola att vi skulle köra min stil i början (lugnt) och spurta som honom i slutet. Han springer Göteborgsvarvet på 1.39 sådär. Jag på 2.13 min första runda. Som ni förstår är tempot lite olika...
Stark motvind och kyla, men vi lubbade på i god takt. Sedan sträckte den tolv år yngre brorsan ifrån (såklart).
Vände vid färjan mot Dragsmark och tog uppförsbacken med några snabba korta kliv. Men i svängen mot kyrkan fick jag håll. Så löjligt. Brukar inte få det. Var det lunchkruskan som ställde till besvär? Fick ta det lugnt på tillbakavägen.
Får göra en ny tur i övermorgon och testa om turen kan gå bättre.

Inga kommentarer: