27 april 2010

Somnade till dripp dropp när regnet trummade mot min nya presenning. Förstod av väderleksrapporterna att natten skulle bli regnrik och gick till Claes Ohlson och köpte en grön/silver presenning för 59 kronor, med öljetter och allt. Satte upp den med tjärat rep vi köpt på Repslagarmuséet i Älvängen för länge sedan.
Dripp,droppandet kändes hemtamt och påminde mig om mysiga friluftssemestrar i tält. Doften från det fuktiga tjärdoftande repet väckte associationer till båtliv. Den gungande militärsängen under mig förstärkte illusionen och jag var nära att somna. Benen var pirriga efter ett intervallpass jag gjort på kvällen. 5 kilometer och tio korta intervaller. Muskelfibrerna ropade på stretchingen jag aldrig hann med innan middagen.
Kom inte till ro, så elegant som första kvällen.
Bruset från staden, då vid 23-tiden på natten, förtog illusionen av att jag låg i en båt, eller skog.
Gick in och hämtade öronproppar, köpta till senaste körövningen i storformat. Med dem förvann bröt från bilar och bussar på behagligt avstånd. Vaknade vid 04.00 av intensivt fågelkvitter.
Låg stilla en stund och njöt av den underbara friska luften. Min buff som värmt mina öron satt snällt kvar. Kanske för att jag legat mycket stilla under natten?

Inga kommentarer: