22 november 2010

Pånyttfödd


Känner mig pånyttfödd.
Tre dagars resa till Brigthon i England har väckt mina livsandar.
Tror alltmer på dedär korta omväxlingarna i tillvaron. Jag springer numer korta turer på mina löpningar. Hellre än att det inte blir någon träning alls på grund av tidsbrist. Jag tar korta ledigheter. Hellre än att skjuta upp all avkoppling till en sommar då det bara regnar.
Min tripp till Brighton bekräftar min nya underbart-är-kort-filosofi. Dagarna bestod av promenader med guidande dotter som läser och arbetar där, god mat på flera av Brigthons många vegorestauranger, spaningar på lördagsmarknaden, Yerba mate på Marwoods finfina hemlika kafé.
Började söndagsmorgonen med en "brisk walk" längs Brigthons Hälsopromenad utmed havet.
Avslutade samma dag hemma i min egen säng.
Perfekt.
Tror på orden: Underbart är kort.


Inga kommentarer: