27 november 2010

Piggdrink i adventsstöket


En piggdrink i adventsstöket? Det var precis vad jag behövde idag.
Efter veckor av resande, sena kvällar och hårt arbete är jag trött.
Att det är kallt ute gör mig inte piggare.
Vill inte träna.
Vill inte gå ut.
Tänker krypa ner i soffan med en bok resten av dagen.
Inser att jag behöver något stärkande och uppiggande för att fixa adventsstöket. Inspirerad av gröna drinkar som bjöds av Hälsofrämjandet på Hälsomässan gjorde jag en egen idag.
I mixern tog jag:
en näve nysköljd bladpersilja med stjälkar och allt,
en näve nysköljd babyspenat,
2 dl vatten (hade inget kallt grönt te annars skulle jag tagit det)
1 tesked kokos fett (ekologiskt)
1 tesked honung (mors och fars ljunghonung)
och 1 tesked Krav rapsolja.
På med mixern. Liten smaktest och jag blev väldigt nöjd. En smaskig grön drink, dunderladdad med antioxidanter, en piggkick en novemberdag som denna.

Inga kommentarer: