22 augusti 2009

Sol i ögonvrån - men ond hormondusch

Vaknar av sol i ögonvrån. Tassar ut i gräset, vått av nattens störtregn.
Några svarta vinbär hänger kvar på de nya buskarna. Äter dem medan jag spanar på havet, som ligger nystruket.
Men ont i "magen" igen. Vad är det som spökar?
Känns som om förra helgens kurs i läkande beröring satte igång hormonströmmen i kroppen. En ström jag trodde var avknoppad för flera månader sedan.
Kan inte avgöra om det är bra eller dåligt tecken. Bara att något händer, hormonellt.
En del av mig har tillit. Den andra hissar varningsflagg. Ring doktorn, boka tid. Kolla.
Kan fjäderlätt beröring på ryggen sätta igång sådana förändringar i kroppen som jag nu upplever?
Måste fråga David.
Ska på 50-årskalas, med kräftor.
Och alkohol.
Hur ska jag göra?
Hålla på experimentet eller ej?

Inga kommentarer: