11 april 2010

Morgontur med Maria


Maria och och jag tog 8:an i arla morgonen på söndagen. Trevligt småprat hela vägen laddar vi ur oss veckan som gått och det som ska bli. Vi var knappast ensamma, överallt sprang och gick andra människor, trots att det bara var 2 grader,
Efter vår gemensamma tur stack jag vidare på milen. På skogens stigar väntade tystnad, dofter från avverkade granar och fågelkvitter jag önskar jag visste avsändarna på. Koltrastar och en och annan hackspett, vet jag. Två paddor satt förvånade i skogsbrynet, och fyra citronfjärilar korsade min väg.
Blev dummare ju längre jag sprang. Förstod inte siffororna på pulsklockan. Visade de farten eller vad? Stannade och drack en av mina flaskor med grönt te och honung. Tog russinen och ett halvt fikon. Då återvände hjärnan och jag struntade i pulsklockan och sprang vidare.
Det blev 18 kilometer. Sedan var jag trött och tog en timma i solstolen.

Inga kommentarer: