11 juni 2010

Formidabel runda med Frank

Idag är benen förvånade! Är det såhär den kan kännas efter en löparrunda? Lite stumma sådär. Okända muskelgrupper ropar: Hallå här är vi, vi finns.
Idag var det min första distansrunda med Solvikingarna. Bara jag och Peter kom till Franks grupp, den långsamma på 6.30. De andra smalisarna som springer 4.30, 5 och så vidare per kilometer pilade iväg bortåt skogen. Vi gjorde sammaledes i Franks fotspår. Iväg bar det på små stigar med stenar och rötter. Härligt att få annan stimulans efter en dag framför datorn. Vi galopperade som tre stengetter under en timma. Ingen gång fanns en chans att funder: varför gör jag detta? för vyn var hela tiden ny och överraskande i skogarnas grönska.
Självklart frågade jag honom om tips inför Lidingöloppet, som jag i ett övermått av tillförsikt anmält mig till.
Frank, som sprungit 25 Lidingölopp, tyckte milen i Skatås var en bra väg att springa. Lagom kuperad.
Så får det bli. Långsamt fint med tillförsikt.
Mjukstartade min dag med yoga. Kroppen längtar efter yoga nu. Min själ också. Men hur ska man ha tid med allt. Äta rätt,motionera rätt, umgås med sin familj och vänner och sedan yoga och meditation på det?
Blir galet om jakten på den fulländade hälsan blir prickig av stress. Coooool ska det vara.

Inga kommentarer: